Bosse Walter

Webová stránka značky: Bosse Walter
 

Walter Bosse (13. listopadu 1904 – 13. prosince 1979) byl vídeňský umělec, designér, keramik , hrnčíř , obráběč kovů a řemeslník známý svými modernistickými bronzovými figurkami zvířat a groteskami

Walter Bosse, narozený 13. listopadu 1904 ve Vídni, byl synem umělců Luise a Julia Bosse. Jeho otec pracoval jako portrétista na císařském dvoře.

Walter Bosse navštěvoval v letech 1918 až 1921 Wiener Kunstgewerbeschule, nyní Univerzitu užitého umění ve Vídni, kde studoval keramiku u Michaela Powolnyho a ornament u Franze Cižka Poté navštěvoval Mnichovskou školu užitého umění (Münchner Kunstgewerbeschule). Během jeho školní docházky dostal příležitost prodat svou práci ve Wiener Werkstätte od Josefa Hoffmanna, který se stal rádcem Bosse. Bosse otevřel svůj vlastní obchod v Kufsteinu v roce 1923.

Bosseova práce rostla v popularitě a řada jeho děl byla vystavena na Mezinárodní výstavě moderního průmyslového a dekorativního umění v roce 1925. Začal navrhovat pro Augarten Porcelain Works (1924) a také pro Goldscheidera (1926) a Metzler a Ortloff (1927). V roce 1931, aby uspokojil rostoucí poptávku (zejména v Americe), Bosse otevřel větší obchod v Kufsteinu, ale v roce 1933 začal pociťovat důsledky hospodářské krize. V roce 1937 byly závody Kufstein uzavřeny.

V roce 1938, nyní rozvedený, se Bosse přestěhoval zpět do Vídně, kde založil Bosse Ceramics (Bosse-Keramik), která se pod novým názvem „Terra“ rozšířila o sklo, hračky, textil a různé řemeslné předměty pro dárkový trh. Koncem 40. let začal Bosse experimentovat s mosazí tím, že dal svým keramickým figurkám kovový povlak, aby je chránil před rozbitím.

Vytvořil partnerství s Hertou Baller, jejíž společnost (The Herta Baller Company) vyráběla a prodávala mosazné figurky, tato spolupráce se nazývala společnost Bosse/Baller. Na počátku 50. let začali Bosse and Baller zkoumat nový styl mosazi nazývaný „Black Gold Line“ nebo „Black Golden Line“ mosazných figurek. Všechny své snahy převedl na mosaz a figurky se staly populárními po celém světě. Navzdory Bossovu úspěchu s jeho mosaznými figurkami to pro něj bylo finančně stále těžké. V roce 1953, částečně na útěku před finančními problémy, se přestěhoval do Iserlohnu, Německo, kde založil nový obchod a pokračoval ve výrobě. Ve Vídni společnost Herta Baller pokračovala ve výrobě a prodeji Bosseových návrhů. Bosse také spolupracoval s Karlsruhe State Majolika Works na řadě figurek z keramiky.

V roce 1958 navrhl pro Achatit Schirmer v Kolíně nad RýnemBosse také obrátil své úsilí k malým, každodenním předmětům, jako jsou otvíráky na dopisy, klíčenky, vývrtky a držáky na tužky, z nichž všechny mají charakteristický "černozlatý" vzhled.

Řada Bosseových návrhů začala získávat mezinárodně rozšířenou popularitu, zejména jeho mosazné popelníky na ježka a ručně tvarované misky. Úspěch návrhů však vedl k tomu, že se po celém světě objevily padělky. Jeho ježčí popelníky byly reprodukovány mnoha padělateli v různých zemích as různou mírou přesnosti. [6] Aby ochránil své návrhy, zapojil se do soudních bitev, které trvaly po zbytek jeho života a vyčerpaly většinu jeho peněz. Kvůli těmto případům je považován za klíčovou postavu týkající se moderního autorského práva pro značkové zboží. [1]

V posledních letech Bosseova života věnoval většinu svého času a peněz svým právním sporům a 13. prosince 1979 Bosse zemřel bez peněz v německém Iserlohnu. Jeho tvorba se skládá z asi 8 000 modelů a návrhů, z toho asi 3 000 keramických.

Stránka 1 z 1 - 1 položek celkem